Tavlor - se.art149

Godkända Freehand Målningar material och tekniker

Publicerad 2013-12-10 20:54:19 i Tavlor,

Freehand stil är beroende av kinesisk kalligrafi och målning frihand vatten aspekter till den vackra penseldrag och enkel målning stil förgäves . Trots det faktum att detta inte är ovanligt korrekt, det ett eller annat sätt kommunicerar de aspekter i metoderna för denna typ av lever upp till förväntningarna . Den accepterade kinesisk stil oljemålning inramas och avancerade i den etablerade förnuftig stil och på stöd från bearbetningsprocessen, som omhändertar stereotypen och komplexa generation handtag , och håller koll på omedelbara förfaranden med ytterligare utnyttjande av skugga täckt med tjocka och lätt . Den generellt musikalitet känsla av artiklar ges större uppmärksamhet i skildringen av strukturer och speciellt felfri borst smak dock inte unbendingly hålla sig till poster i äkta. Frihand målning är mer dynamisk i färg multiplikation med segment och genomförande anser och har en omedelbar förklaring till känslor av målaren .

Under hela renässansen , några verk av konstnärer , till exempel , Titian är helt ur äkthet och i närliggande visar lutningen på frihand penseldrag . I de senare Lubensi , Velazquez och Goya liv upp till förväntningarna , det finns fler utnyttjande av frihand strategier med begåvade förfaranden speciellt för att visa form, färg , ljus, rymd och sammansättning av artiklar . Den snarast rätta frihand stil från etablerade praktisk oljemålning visade sig i sjuttonhundratalet . Sentimental målaren Delacroix har förbättrat den omedelbara målningen passform som en fiol och färg , samt i målningsstrategier, och lämnade exceptionellt stor uppfyller förväntningarna , vilket driver en tvingande effekt på impressionistisk stil av franska impressionismen . Denna effekt fortsätter även till expressionism stil av konstverk . I dagens tider , de övertygande universella frihand stil målare är Sargent i USA , Sveriges Choln och samtida brittiska hantverkare Freud . Rysk turné målning parti talade till av ryska specialister Repin och Serov har visat det mest anmärkningsvärda och brett genomslag för kinesiska oljemålning . Kinesiska olje målare som är ganska mycket ärva frihand stil av ryska olje skildringar och göra en sådan metod och stil förvandlas till standardstil, och grundläggande strategier omedelbar förfarande omfamnas av frihand stil konstverk . Detta är dessutom principen förbereder strategier för de ner hem skolor i visa människor representation målning .

I kontrast till traditionella äkthets konstverk, universell freehand stil tavlor med omedelbara system har en tendens att accentuera alltmer på penseldrag musikalitet . Uppfyller förväntningarna normalt under befäl av en dimmig skugga och tjock färg för att göra ett tjockt lager med pensel och måla blad , tjock färg effekter och levande bryne sammansättning , som allt mer fullständigt återspeglar målning material . Du kan sammanfoga dem med omvägar strategier i bearbetningstekniken och göra utbytet utnyttjandet . Eftersom omedelbara system behöver inte sitta tight för färgerna att avveckla torr och begränsas av många skapelseformer, så tiden för förverkligande är utomordentligt förkortas . Vid den tidpunkten målarna kan desto mer specifikt uttrycka sina känslor passar som en fiol och skugga . Men eftersom frihand stil skildringar utnyttjas för att avsluta de omedelbara metoder en möjlighet , så form , skugga , sammansättning och majoritets frågor borde lösas under tiden . Därefter , till viss del , är det mer besvärande än öppna förfaranden eller flera lager målning utnyttjas inom traditionell stil målade skapelser . Så det tvingar målare för att göra ett fullständigt system i produktionen av konstverk och vet hur man organiserar form och skugga . I locka av konst är att slående och entydig , men inte uttömmande .

Det finns kontraster mellan frihand stil konstverk av olika konstnärer . Det arrangeras mellan förnuftig och frihand . Det finns starka med ytterligare artikulation komponenter som är som universella kinesiska konstverk , men är i stort beroende av äkta protester passar som en fiol och lägga mer uppmärksamhet på talföljder i färgkontrast . Den sammansatta träd odlade livsmedel gör klart för den efterföljande färgskikt. I spåren av spridning , om målningen inte fortsatte , då målningen bladet kommer att utnyttjas för att gnugga bort den tjocka skugga för lämpligt torrt . Målning bladet eller extremt skarp kant kan likaledes utnyttjas som en del av det rehashed förändring att gnida avvisas delen.

Efter slutbehandlingen av grundskiktet etableringsmedietfärg, till exempel, Damar skulle kunna användas för att måla i djupet . Noggrann mögel kan lika gärna försöka dra helt , helt och regionala normer för att äntligen dra ljuset och tråkig . Hur som helst för att undersöka djupet är möjligen betydelse filt alla botten nyanser . Snarare många platser måste avslöja täcker omfattningen mellan grund nyanser och överstyrning färg att omvandla rika färger , något annat sätt är det inte svårt att falla i oflexibel stat och förlora behaglig stil . I skapandet av frihand skisser huvudsakligen regleras av tjocka täckförfaranden, behöver skugga behöver försvagas och färg är bara något konsonant som inte bör blandas om och om igen . Samordningen inverkan distinkta färger på duk är starkare än skugga blandning . Trots penna och ett blad , kan hand-och olika metoder också användas för att rita distinkta tongångar . Till exempel är betydande medium färg utnyttjas inom måla tjockt stapling beläggning .

Många frihand konstverk är målade i vått med övergångs nyans med strålande och matt färg eller skugga och pensel vikt formulär linje i täcker omfattning , livfulla förändringar och mångsidig utveckling . På några ställen kan du använda torrpenseldrag, och hålla koll på att röra och stapling systemet efter den lägsta delen nyans som kommer att vara torr . Men det kan inte måla när bottenfärger är hälften vått eller torrt . Något annat sätt , kommer det att lämna öknar omvandla olja . Med undantag för en sådan omständighet , är utnyttjandet av glans lätt olja mitt två färger för att undvika olja och återställa de slutgiltiga nyanser och befästa färgskiktetatt gå med fart . Efter rehashed i - djup tabletter av hela konstnärligt skapande , kommer varje kvarter del oundvikligen har viss konflikt passform som en fiol och färg . Under tiden , på grund av att mer av en chans att centre se.art149.com

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela